Tukioppilastoiminta Konneveden yläkoulussa

Lukuvuosi 2012-2013

Syys­luku­kau­den alus­sa tuki­op­pi­laat huo­leh­ti­vat sii­tä, että uu­sien 7. luokkalaisten on mu­ka­vaa sekä tur­val­lis­ta aloit­taa opis­ke­lu kou­lus­sam­me. En­nen ylä­kou­lun al­ka­mis­ta osa tuki­oppi­lais­ta oli myös vie­rail­lut sivu­ky­lil­lä ter­veh­ti­mäs­sä tu­le­via seis­ka­luok­ka­lai­sia. Syys­luku­kau­den alus­sa (vko 35) tuki­op­pi­laat pi­ti­vät kou­lus­sam­me aa­mun­a­vauk­sen ju­lis­ta­en kou­luum­me kou­lu­rau­han. Elo-syys­kuun ai­ka­na jär­jes­tim­me väli­tun­ti­toi­min­taa ja leik­ke­jä. 4.9 jär­jes­tim­me seis­ko­jen päi­vän mu­se­ol­la yh­des­sä han­ke­työn­te­ki­jä Pau­lii­na Lah­ti­sen sekä nuo­ri­so-oh­jaa­ja­o­pis­ke­li­joi­den kans­sa.

15.9.2012 tuki­op­pi­laam­me oli­vat mu­ka­na Kon­ne­ve­den kes­kus­tas­sa syys­tori­ta­pah­tu­mas­sa, mis­sä teim­me yh­teis­työ­tä pai­kal­li­sen osuus­pan­kin kans­sa. Mo­net kii­tok­set tä­män luku­vuo­den yh­teis­työs­tä Kon­ne­ve­den Osuus­pan­kil­le!

Ylä­kou­lul­la ja lu­ki­os­sa pi­det­tiin avoi­met ovat 5.10. koti-kou­lu­päi­vän mer­keis­sä.  Ilta­päi­väl­lä puo­les­taan jär­jes­tim­me Kon­ne­ve­den kun­nan­ta­lol­la tuki­op­pi­las­toi­min­nan 40-vuotisjuhlan, jos­sa näh­tiin mm. op­pi­lai­den ja opet­ta­jien yh­tei­nen muo­ti­näy­tös sekä ku­ki­tet­tiin ny­kyi­set tuki­op­pi­laam­me. Kii­tos kai­kil­le pai­kal­li­sil­le yrit­tä­jil­le, jot­ka osal­lis­tuit­te muo­ti­näy­tök­sen jär­jes­te­lyi­hin.

Loka­kuus­sa kä­vim­me jär­jes­tä­mäs­sä vii­kon ajan väli­tun­ti­leik­ke­jä ala­kou­lu­lai­sil­le ja mar­ras­kuun alus­sa vie­tet­tiin pe­rin­teis­tä välkkäviikkoa ylä­kou­lun puo­lel­la. Jou­lu­kuus­sa tukarit pää­si­vät ää­neen kes­kus­ra­di­os­sa pi­tä­es­sään jou­lu­kuun aa­mun­a­vauk­sia ja jou­lu­ka­len­te­ri­vi­saa.

Tam­mi­kuus­sa pii­pah­dim­me ylä­kou­lun van­hem­pain­il­lois­sa ker­to­mas­sa op­pi­lai­den kuu­lu­mi­sia. Ke­vääl­lä suun­nit­te­lim­me ja han­kim­me uu­det tuki­op­pi­las­pai­dat, joi­den ku­lui­hin osal­lis­tui myös kun­nan nuo­ri­so- ja va­paa-aika­toi­mi. Kii­tos heil­le! Las­ki­ais­tiis­tai­na tuki­op­pi­laat jär­jes­ti­vät au­las­sa tie­to­ki­san ja käy­tä­vil­le lai­tet­tiin kuva-ar­vaus­teh­tä­viä opet­ta­jien kou­lu­ku­vis­ta.14.2 vie­tet­tiin kou­lus­sam­me ys­tä­vän­päi­vää pe­rin­tei­sen halipäivän mer­keis­sä. Tänä vuon­na uu­tuu­te­na oli mah­dol­li­suus ka­ve­ri­ku­viin hy­vien ys­tä­vien kans­sa.

Hel­mi­kuun ai­ka­na tuki­op­pi­laat vie­rai­li­vat myös  7. luok­kien tun­neil­la esit­te­le­mäs­sä tuki­op­pi­las­toi­min­taa ja haas­tat­te­li­vat uu­sik­si tukareiksi pyr­ki­viä op­pi­lai­ta. Maa­lis­kuus­sa va­lit­tiin ha­luk­kuu­den, haas­tat­te­lu­jen ja opet­ta­ja­kun­nan mie­li­pi­tei­den pe­rus­teel­la uu­det tuki­op­pi­laat. 16.3 muu­ta­ma tuki­op­pi­las kävi las­ten­vah­ti­na MLL:n Ke­vät­pö­ri­nät-ta­pah­tu­mas­sa ja vii­kol­la 13 osal­lis­tuim­me ra­sis­min vas­tai­suus­vii­kon to­teu­tuk­seen kou­lul­lam­me. 4.4 tuki­op­pi­laat ja op­pi­las­kun­nan­hal­li­tus jär­jes­ti­vät kun­nan­ta­lol­la Ke­vään ko­hi­naa-ta­pah­tu­man. Ta­pah­tu­ma oli kai­kil­le avoin ja pää­sy­mak­su­tu­lot va­rat­tiin väli­tun­ti­toi­min­nan ak­ti­voi­mi­seen. 11. -12.4 oh­jaa­ja Tui­ja ja nel­jä tuki­oppi­las­tam­me osal­lis­tui­vat Ve­sa­lan tuki­op­pi­las­se­mi­naa­riin, mis­sä tänä vuon­na kä­si­tel­tiin las­ten oi­keuk­sia Composita-ai­neis­ton poh­jal­ta. Vii­kol­la 16 osa tuki­oppi­lais­ta kävi yh­des­sä opinto-oh­jaa­jan ja reh­to­rim­me kans­sa tu­tus­tu­mas­sa kir­kon­ky­län ala­kou­lul­la ja sivu­ky­lien kou­luil­la tu­le­viin 7. luokkalaisiin. Vii­kol­la 17 puo­les­taan pi­dim­me kiu­saa­mis­ta kä­sit­te­le­vät oppi­tun­nit 7.luokkalaisille. Vii­kol­la 18 tukarit jär­jes­ti­vät op­pi­lail­le vap­pu­rie­han sa­lis­sa yh­des­sä op­pi­las­kun­nan hal­li­tuk­sen kans­sa ja sa­man vii­kon tors­tai­na-per­jan­tai­na (2. – 3.5) pi­det­tiin Aho­nie­mes­sä vuo­tui­nen tuki­op­pi­las­kou­lu­tus. Tuki­op­pi­laat esit­täy­tyi­vät tu­le­vien 7. luokkalaisten tu­tus­tu­mis­il­las­sa ylä­kou­lul­la 7.5. ja 27.5 tu­le­vat seis­kat vie­rai­li­vat meil­lä vie­lä nel­jän tun­nin ajan tu­tus­tu­en kou­lum­me ar­keen. Luku­vuo­den vii­mei­sel­lä kou­lu­vii­kol­la tuki­op­pi­laat aut­toi­vat op­pi­las­kun­nan hal­li­tus­tam­me 9.luokkalaisten pot­ki­ais­ten jär­jes­te­lys­sä.

Tukioppilaat 2012-2013
2013 keväällä valitut uudet tukioppilaat:
Kon­ne­ve­den lu­kio ja ylä­kou­luVuo­si­ker­to­mus 2012-201312.5.2013