Löytöretkillä toisessa maailmassa, vol 2 Lauri Pirkkalainen & Petri Lounaskorpi (toim.),12/ 2013, Sisällysluettelo Löytöretkillä toisessa maailmassa, vol 2 Lauri Pirkkalainen & Petri Lounaskorpi (toim.),12/ 2013, EsipuheISBN 978-952-13-5663-6 (e-kirja), ISBN 978-952-13-5662-9 (pdf)EsipuheISBN 978-952-13-5663-6 (e-kirja), ISBN 978-952-13-5662-9 (pdf)EsipuheISBN 978-952-13-5663-6 (e-kirja), ISBN 978-952-13-5662-9 (pdf)EsipuheISBN 978-952-13-5663-6 (e-kirja), ISBN 978-952-13-5662-9 (pdf)Esipuhe Polkuja pelinomaisen oppimisen viidakkoon: Pelien ja oppimisen keskeisiä käsitteitä.Tuula Nousiainen, Agora Center, Jyväskylän yliopistoPolkuja pelinomaisen oppimisen viidakkoon: Pelien ja oppimisen keskeisiä käsitteitä.Tuula Nousiainen, Agora Center, Jyväskylän yliopistoPolkuja pelinomaisen oppimisen viidakkoon: Pelien ja oppimisen keskeisiä käsitteitä.Tuula Nousiainen, Agora Center, Jyväskylän yliopistoPolkuja pelinomaisen oppimisen viidakkoon: Pelien ja oppimisen keskeisiä käsitteitä.Tuula Nousiainen, Agora Center, Jyväskylän yliopistoPolkuja pelinomaisen oppimisen viidakkoon: Pelien ja oppimisen keskeisiä käsitteitä. Pelien käyttöönotto – Helppoa kuin heinänteko?Petri Lounaskorpi,OVI -hanke, pedagoginen asiantuntija ja kouluttajaPelien käyttöönotto – Helppoa kuin heinänteko?Petri Lounaskorpi,OVI -hanke, pedagoginen asiantuntija ja kouluttajaPelien käyttöönotto – Helppoa kuin heinänteko?Petri Lounaskorpi,OVI -hanke, pedagoginen asiantuntija ja kouluttajaPelien käyttöönotto – Helppoa kuin heinänteko?Petri Lounaskorpi,OVI -hanke, pedagoginen asiantuntija ja kouluttajaPelien käyttöönotto – Helppoa kuin heinänteko? Koulu peliin, peliä kouluun! Miksi?Aki Pulkkanen ja Paula Salo Raahen opetustoimi HYVÄ PAHA PELI - tiellä oppimispeleihinKoulu peliin, peliä kouluun! Miksi?Aki Pulkkanen ja Paula Salo Raahen opetustoimi HYVÄ PAHA PELI - tiellä oppimispeleihinKoulu peliin, peliä kouluun! Miksi?Aki Pulkkanen ja Paula Salo Raahen opetustoimi HYVÄ PAHA PELI - tiellä oppimispeleihinKoulu peliin, peliä kouluun! Miksi?Aki Pulkkanen ja Paula Salo Raahen opetustoimi HYVÄ PAHA PELI - tiellä oppimispeleihinKoulu peliin, peliä kouluun! Miksi? Saarella.fi – Yksin ei pärjää, on pelattava yhteenKUUMA TVT – kehittämishanke, Terhi NissinenSaarella.fi – Yksin ei pärjää, on pelattava yhteenKUUMA TVT – kehittämishanke, Terhi NissinenSaarella.fi – Yksin ei pärjää, on pelattava yhteenKUUMA TVT – kehittämishanke, Terhi NissinenSaarella.fi – Yksin ei pärjää, on pelattava yhteenKUUMA TVT – kehittämishanke, Terhi NissinenSaarella.fi – Yksin ei pärjää, on pelattava yhteen Viikin normaalikoulu – Toista elämää makrotasolla ja mallinnusta mikrotasollaAri Myllyviita, FM, yhteisöpedagogi (AMK) Viikin normaalikoulu, Helsingin yliopistoViikin normaalikoulu – Toista elämää makrotasolla ja mallinnusta mikrotasollaAri Myllyviita, FM, yhteisöpedagogi (AMK) Viikin normaalikoulu, Helsingin yliopistoViikin normaalikoulu – Toista elämää makrotasolla ja mallinnusta mikrotasollaAri Myllyviita, FM, yhteisöpedagogi (AMK) Viikin normaalikoulu, Helsingin yliopistoViikin normaalikoulu – Toista elämää makrotasolla ja mallinnusta mikrotasollaAri Myllyviita, FM, yhteisöpedagogi (AMK) Viikin normaalikoulu, Helsingin yliopistoViikin normaalikoulu – Toista elämää makrotasolla ja mallinnusta mikrotasolla Mobile and virtual learning through new pedagogy at school and at homePetri Lounaskorpi & Lauri Pirkkalainen OEB 2013 esityksen abstrakti (pidetty 6.12.2013)Mobile and virtual learning through new pedagogy at school and at homePetri Lounaskorpi & Lauri Pirkkalainen OEB 2013 esityksen abstrakti (pidetty 6.12.2013)Mobile and virtual learning through new pedagogy at school and at homePetri Lounaskorpi & Lauri Pirkkalainen OEB 2013 esityksen abstrakti (pidetty 6.12.2013)Mobile and virtual learning through new pedagogy at school and at homePetri Lounaskorpi & Lauri Pirkkalainen OEB 2013 esityksen abstrakti (pidetty 6.12.2013)Mobile and virtual learning through new pedagogy at school and at home Matkalla Euroopassavl8 yhteistyöprojekti maantieto-kielet-kotitalous, lisäksi vuosiluokkien välistä yhteistyötä (vl8 ja vl2). Hannu Särkkä, Kasavuoren koulu, KauniainenMatkalla Euroopassavl8 yhteistyöprojekti maantieto-kielet-kotitalous, lisäksi vuosiluokkien välistä yhteistyötä (vl8 ja vl2). Hannu Särkkä, Kasavuoren koulu, KauniainenMatkalla Euroopassavl8 yhteistyöprojekti maantieto-kielet-kotitalous, lisäksi vuosiluokkien välistä yhteistyötä (vl8 ja vl2). Hannu Särkkä, Kasavuoren koulu, KauniainenMatkalla Euroopassavl8 yhteistyöprojekti maantieto-kielet-kotitalous, lisäksi vuosiluokkien välistä yhteistyötä (vl8 ja vl2). Hannu Särkkä, Kasavuoren koulu, KauniainenMatkalla Euroopassa Pienryhmäohjausta virtuaalisesti – case Second lifeOpinto-ohjaajat Marianna Sydänmaanlakka ja Jussi Turunen, Sotungin lukio ja etälukio, VantaaPienryhmäohjausta virtuaalisesti – case Second lifeOpinto-ohjaajat Marianna Sydänmaanlakka ja Jussi Turunen, Sotungin lukio ja etälukio, VantaaPienryhmäohjausta virtuaalisesti – case Second lifeOpinto-ohjaajat Marianna Sydänmaanlakka ja Jussi Turunen, Sotungin lukio ja etälukio, VantaaPienryhmäohjausta virtuaalisesti – case Second lifeOpinto-ohjaajat Marianna Sydänmaanlakka ja Jussi Turunen, Sotungin lukio ja etälukio, VantaaPienryhmäohjausta virtuaalisesti – case Second life Asuinalueiden mielikuvista paikkatietoaKrista Koskelo ja Virpi Hirvensalo, Maantieteen ja geologian laitos, Turun yliopistoAsuinalueiden mielikuvista paikkatietoaKrista Koskelo ja Virpi Hirvensalo, Maantieteen ja geologian laitos, Turun yliopistoAsuinalueiden mielikuvista paikkatietoaKrista Koskelo ja Virpi Hirvensalo, Maantieteen ja geologian laitos, Turun yliopistoAsuinalueiden mielikuvista paikkatietoaKrista Koskelo ja Virpi Hirvensalo, Maantieteen ja geologian laitos, Turun yliopistoAsuinalueiden mielikuvista paikkatietoa Simulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Alakoulun fyke- opetuksen kehittämishankeJorma RiikonenSimulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Alakoulun fyke- opetuksen kehittämishankeJorma RiikonenSimulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Alakoulun fyke- opetuksen kehittämishankeJorma RiikonenSimulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Alakoulun fyke- opetuksen kehittämishankeJorma RiikonenSimulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Alakoulun fyke- opetuksen kehittämishanke Mikä saa käyttämään pelejä opetuksessa? Tuloksia opettajille suunnatusta kyselystäTuula Nousiainen, Agora Center, Jyväskylän yliopistoMikä saa käyttämään pelejä opetuksessa? Tuloksia opettajille suunnatusta kyselystäTuula Nousiainen, Agora Center, Jyväskylän yliopistoMikä saa käyttämään pelejä opetuksessa? Tuloksia opettajille suunnatusta kyselystäTuula Nousiainen, Agora Center, Jyväskylän yliopistoMikä saa käyttämään pelejä opetuksessa? Tuloksia opettajille suunnatusta kyselystäTuula Nousiainen, Agora Center, Jyväskylän yliopistoMikä saa käyttämään pelejä opetuksessa? Tuloksia opettajille suunnatusta kyselystä Ilmiömäistä propagandaa SotungissaHeidi Heikkilä äidinkieli ja kirjallisuus, S2 Sotungin Second Life -projektin koordinaattoriIlmiömäistä propagandaa SotungissaHeidi Heikkilä äidinkieli ja kirjallisuus, S2 Sotungin Second Life -projektin koordinaattoriIlmiömäistä propagandaa SotungissaHeidi Heikkilä äidinkieli ja kirjallisuus, S2 Sotungin Second Life -projektin koordinaattoriIlmiömäistä propagandaa SotungissaHeidi Heikkilä äidinkieli ja kirjallisuus, S2 Sotungin Second Life -projektin koordinaattoriIlmiömäistä propagandaa Sotungissa Tutkimusyhteisö mukaan opetukseen tvt-ratkaisujen avullaHeikki Tuomenvirta, Ilmatieteen laitos, HelsinkiTutkimusyhteisö mukaan opetukseen tvt-ratkaisujen avullaHeikki Tuomenvirta, Ilmatieteen laitos, HelsinkiTutkimusyhteisö mukaan opetukseen tvt-ratkaisujen avullaHeikki Tuomenvirta, Ilmatieteen laitos, HelsinkiTutkimusyhteisö mukaan opetukseen tvt-ratkaisujen avullaHeikki Tuomenvirta, Ilmatieteen laitos, HelsinkiTutkimusyhteisö mukaan opetukseen tvt-ratkaisujen avulla Pepe-hankkeen opettajien kertomuksia omasta kehittämishankkeesta. Koulut Kulosaaren ala-asteen koulu Munksnäs lågstadieskola Siltamäen ala-aste Snellmanin ala-aste Taivallahden peruskoulu Poikkilaakson ala-aste Mustakiven ala-asteen koulu Kirjoittajat Tanja lax-Pyyny Pekka Hummelin Teppo Manninen Tomi Tolonen Anu Vainio Mikaela Winberg Katja Lampinen ja Anna HeleniusPepe-hankkeen opettajien kertomuksia omasta kehittämishankkeesta. Koulut Kulosaaren ala-asteen koulu Munksnäs lågstadieskola Siltamäen ala-aste Snellmanin ala-aste Taivallahden peruskoulu Poikkilaakson ala-aste Mustakiven ala-asteen koulu Kirjoittajat Tanja lax-Pyyny Pekka Hummelin Teppo Manninen Tomi Tolonen Anu Vainio Mikaela Winberg Katja Lampinen ja Anna HeleniusPepe-hankkeen opettajien kertomuksia omasta kehittämishankkeesta. Koulut Kulosaaren ala-asteen koulu Munksnäs lågstadieskola Siltamäen ala-aste Snellmanin ala-aste Taivallahden peruskoulu Poikkilaakson ala-aste Mustakiven ala-asteen koulu Kirjoittajat Tanja lax-Pyyny Pekka Hummelin Teppo Manninen Tomi Tolonen Anu Vainio Mikaela Winberg Katja Lampinen ja Anna HeleniusPepe-hankkeen opettajien kertomuksia omasta kehittämishankkeesta. Koulut Kulosaaren ala-asteen koulu Munksnäs lågstadieskola Siltamäen ala-aste Snellmanin ala-aste Taivallahden peruskoulu Poikkilaakson ala-aste Mustakiven ala-asteen koulu Kirjoittajat Tanja lax-Pyyny Pekka Hummelin Teppo Manninen Tomi Tolonen Anu Vainio Mikaela Winberg Katja Lampinen ja Anna HeleniusPepe-hankkeen opettajien kertomuksia omasta kehittämishankkeesta LÄHTEETLÄHTEETLÄHTEETLÄHTEETLÄHTEET TakakansiTakakansiTakakansiTakakansiTakakansi