ERFARENHETER I OMLOPP – idéer för utveckling av lärmiljöerna Tina Heino (red.), © Utbildningsstyrelsen Guider och handböcker 2013:7 ISBN 978-952-13-5637-7 (hft.) ISBN 978-952-13-5638-4 (pdf) ISSN-L 1798-906X ISSN 1798-906X (tryckt) ISSN 1798-9078 (online), Pärm Innehåll ERFARENHETER I OMLOPP – idéer för utveckling av lärmiljöerna Tina Heino (red.), © Utbildningsstyrelsen Guider och handböcker 2013:7 ISBN 978-952-13-5637-7 (hft.) ISBN 978-952-13-5638-4 (pdf) ISSN-L 1798-906X ISSN 1798-906X (tryckt) ISSN 1798-9078 (online), Pärm Inför en ny utvecklingsfasJorma Kauppinen Direktör Allmänbildande utbildning UtbildningsstyrelsenInför en ny utvecklingsfasJorma Kauppinen Direktör Allmänbildande utbildning UtbildningsstyrelsenInför en ny utvecklingsfasJorma Kauppinen Direktör Allmänbildande utbildning UtbildningsstyrelsenInför en ny utvecklingsfasJorma Kauppinen Direktör Allmänbildande utbildning UtbildningsstyrelsenInför en ny utvecklingsfas En tidsresa i lärmiljöernas utveckling31.5.2013 Ella Kiesi, UtbildningsstyrelsenEn tidsresa i lärmiljöernas utveckling31.5.2013 Ella Kiesi, UtbildningsstyrelsenEn tidsresa i lärmiljöernas utveckling31.5.2013 Ella Kiesi, UtbildningsstyrelsenEn tidsresa i lärmiljöernas utveckling31.5.2013 Ella Kiesi, UtbildningsstyrelsenEn tidsresa i lärmiljöernas utveckling 1. Våga förändras och göra saker annorlundaTina Heino, Utbildningsstyrelsen1. Våga förändras och göra saker annorlundaTina Heino, Utbildningsstyrelsen1. Våga förändras och göra saker annorlundaTina Heino, Utbildningsstyrelsen1. Våga förändras och göra saker annorlundaTina Heino, Utbildningsstyrelsen1. Våga förändras och göra saker annorlunda Målet en förändrad verksamhetskulturKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaMålet en förändrad verksamhetskulturKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaMålet en förändrad verksamhetskulturKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaMålet en förändrad verksamhetskulturKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaMålet en förändrad verksamhetskultur Mer lärande med nöjeKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena Hietaniemi och Taina LehtonenMer lärande med nöjeKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena Hietaniemi och Taina LehtonenMer lärande med nöjeKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena Hietaniemi och Taina LehtonenMer lärande med nöjeKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena Hietaniemi och Taina LehtonenMer lärande med nöje Språkundervisningen flög ut på webbenKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Antti HuttunenSpråkundervisningen flög ut på webbenKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Antti HuttunenSpråkundervisningen flög ut på webbenKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Antti HuttunenSpråkundervisningen flög ut på webbenKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Antti HuttunenSpråkundervisningen flög ut på webben Virtuella studier och gymnasiekurserKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Heidi Heikkilä, koordinator för projektet Second Life, Sotungin etälukioVirtuella studier och gymnasiekurserKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Heidi Heikkilä, koordinator för projektet Second Life, Sotungin etälukioVirtuella studier och gymnasiekurserKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Heidi Heikkilä, koordinator för projektet Second Life, Sotungin etälukioVirtuella studier och gymnasiekurserKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Heidi Heikkilä, koordinator för projektet Second Life, Sotungin etälukioVirtuella studier och gymnasiekurser Sociala medier lärs tillsammansKoordineringsprojektet för sociala medier, St. Michel stad / Otavan Opisto Jere RinneSociala medier lärs tillsammansKoordineringsprojektet för sociala medier, St. Michel stad / Otavan Opisto Jere RinneSociala medier lärs tillsammansKoordineringsprojektet för sociala medier, St. Michel stad / Otavan Opisto Jere RinneSociala medier lärs tillsammansKoordineringsprojektet för sociala medier, St. Michel stad / Otavan Opisto Jere RinneSociala medier lärs tillsammans Arbete i par som en del av lärlandskapetKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Aila Hartikainen och Auli Siitonen, Oulun normaalikouluArbete i par som en del av lärlandskapetKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Aila Hartikainen och Auli Siitonen, Oulun normaalikouluArbete i par som en del av lärlandskapetKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Aila Hartikainen och Auli Siitonen, Oulun normaalikouluArbete i par som en del av lärlandskapetKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Aila Hartikainen och Auli Siitonen, Oulun normaalikouluArbete i par som en del av lärlandskapet Lärberättelser till hjälp vid omorganisering av undervisningeniTec – Europeiskt samprojekt för framtidens skola, European Schoolnet (EUN), Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangLärberättelser till hjälp vid omorganisering av undervisningeniTec – Europeiskt samprojekt för framtidens skola, European Schoolnet (EUN), Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangLärberättelser till hjälp vid omorganisering av undervisningeniTec – Europeiskt samprojekt för framtidens skola, European Schoolnet (EUN), Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangLärberättelser till hjälp vid omorganisering av undervisningeniTec – Europeiskt samprojekt för framtidens skola, European Schoolnet (EUN), Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangLärberättelser till hjälp vid omorganisering av undervisningen Det är ok att vara duktig – från projekt till permanent verksamhetDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti Lindén Peter Kotkamaa, studiehandledare, Sursik skola, PedersöreDet är ok att vara duktig – från projekt till permanent verksamhetDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti Lindén Peter Kotkamaa, studiehandledare, Sursik skola, PedersöreDet är ok att vara duktig – från projekt till permanent verksamhetDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti Lindén Peter Kotkamaa, studiehandledare, Sursik skola, PedersöreDet är ok att vara duktig – från projekt till permanent verksamhetDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti Lindén Peter Kotkamaa, studiehandledare, Sursik skola, PedersöreDet är ok att vara duktig – från projekt till permanent verksamhet Spel gör det möjligt att bedöma kunskaperKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Petri Lounaskorpi och Minna Kytölä Vaajakosken kouluSpel gör det möjligt att bedöma kunskaperKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Petri Lounaskorpi och Minna Kytölä Vaajakosken kouluSpel gör det möjligt att bedöma kunskaperKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Petri Lounaskorpi och Minna Kytölä Vaajakosken kouluSpel gör det möjligt att bedöma kunskaperKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Petri Lounaskorpi och Minna Kytölä Vaajakosken kouluSpel gör det möjligt att bedöma kunskaper 2. Samarbete och ledarskap möjliggör förändringJukka Tulivuori, Utbildningsstyrelsen2. Samarbete och ledarskap möjliggör förändringJukka Tulivuori, Utbildningsstyrelsen2. Samarbete och ledarskap möjliggör förändringJukka Tulivuori, Utbildningsstyrelsen2. Samarbete och ledarskap möjliggör förändringJukka Tulivuori, Utbildningsstyrelsen2. Samarbete och ledarskap möjliggör förändring Elever och studerande som drivkrafter bakom förändringarKoordineringsprojektet för Lärspel och Virtuella miljöer, Konnevesi kommun Petri LounaskorpiElever och studerande som drivkrafter bakom förändringarKoordineringsprojektet för Lärspel och Virtuella miljöer, Konnevesi kommun Petri LounaskorpiElever och studerande som drivkrafter bakom förändringarKoordineringsprojektet för Lärspel och Virtuella miljöer, Konnevesi kommun Petri LounaskorpiElever och studerande som drivkrafter bakom förändringarKoordineringsprojektet för Lärspel och Virtuella miljöer, Konnevesi kommun Petri LounaskorpiElever och studerande som drivkrafter bakom förändringar Ledarskapet är av vikteTwinning – europeiskt nätverk och partnerskapsprogram, Europeiska kommissionen, European Schoolnet och Utbildningsstyrelsen Tuija Lindström, eTwinningambassadör, lektor i biologi och geografi vid Havukosken koulu i Vanda och nätpedagogisk stödperson för Korso- BjörkbyområdetLedarskapet är av vikteTwinning – europeiskt nätverk och partnerskapsprogram, Europeiska kommissionen, European Schoolnet och Utbildningsstyrelsen Tuija Lindström, eTwinningambassadör, lektor i biologi och geografi vid Havukosken koulu i Vanda och nätpedagogisk stödperson för Korso- BjörkbyområdetLedarskapet är av vikteTwinning – europeiskt nätverk och partnerskapsprogram, Europeiska kommissionen, European Schoolnet och Utbildningsstyrelsen Tuija Lindström, eTwinningambassadör, lektor i biologi och geografi vid Havukosken koulu i Vanda och nätpedagogisk stödperson för Korso- BjörkbyområdetLedarskapet är av vikteTwinning – europeiskt nätverk och partnerskapsprogram, Europeiska kommissionen, European Schoolnet och Utbildningsstyrelsen Tuija Lindström, eTwinningambassadör, lektor i biologi och geografi vid Havukosken koulu i Vanda och nätpedagogisk stödperson för Korso- BjörkbyområdetLedarskapet är av vikt Hur skolbyggnaden kan förändra verksamhetskulturenKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangHur skolbyggnaden kan förändra verksamhetskulturenKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangHur skolbyggnaden kan förändra verksamhetskulturenKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangHur skolbyggnaden kan förändra verksamhetskulturenKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangHur skolbyggnaden kan förändra verksamhetskulturen Planering och deltagande är allas sakKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaPlanering och deltagande är allas sakKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaPlanering och deltagande är allas sakKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaPlanering och deltagande är allas sakKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaPlanering och deltagande är allas sak Mot en lärande organisationKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiMot en lärande organisationKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiMot en lärande organisationKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiMot en lärande organisationKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiMot en lärande organisation Samarbete och erfarenhetsutbyte ger större effekterDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti LindénSamarbete och erfarenhetsutbyte ger större effekterDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti LindénSamarbete och erfarenhetsutbyte ger större effekterDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti LindénSamarbete och erfarenhetsutbyte ger större effekterDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti LindénSamarbete och erfarenhetsutbyte ger större effekter Från fördjupning till skalningDet internationella koordineringsprojektet – Polkka, Ulvsby stad, Tammerfors stad Tuomas Huhtala, Tammerfors, Arja Kemppainen, UlvsbyFrån fördjupning till skalningDet internationella koordineringsprojektet – Polkka, Ulvsby stad, Tammerfors stad Tuomas Huhtala, Tammerfors, Arja Kemppainen, UlvsbyFrån fördjupning till skalningDet internationella koordineringsprojektet – Polkka, Ulvsby stad, Tammerfors stad Tuomas Huhtala, Tammerfors, Arja Kemppainen, UlvsbyFrån fördjupning till skalningDet internationella koordineringsprojektet – Polkka, Ulvsby stad, Tammerfors stad Tuomas Huhtala, Tammerfors, Arja Kemppainen, UlvsbyFrån fördjupning till skalning 3. Gränslöst lärandeMia Sandvik, Utbildningsstyrelsen3. Gränslöst lärandeMia Sandvik, Utbildningsstyrelsen3. Gränslöst lärandeMia Sandvik, Utbildningsstyrelsen3. Gränslöst lärandeMia Sandvik, Utbildningsstyrelsen3. Gränslöst lärande Ingen gräns för var vi lär ossKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiIngen gräns för var vi lär ossKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiIngen gräns för var vi lär ossKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiIngen gräns för var vi lär ossKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiIngen gräns för var vi lär oss Mot lärlandskapstänkande i lärmiljöernaKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangMot lärlandskapstänkande i lärmiljöernaKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangMot lärlandskapstänkande i lärmiljöernaKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangMot lärlandskapstänkande i lärmiljöernaKoordineringsprojektet för modeller för rumsanvändning och möblering, Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangMot lärlandskapstänkande i lärmiljöerna Expertnätverk vidgar lärlandskapetKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Annukka Suonio och Kari Hanninen, Tampereen klassillinen lukioExpertnätverk vidgar lärlandskapetKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Annukka Suonio och Kari Hanninen, Tampereen klassillinen lukioExpertnätverk vidgar lärlandskapetKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Annukka Suonio och Kari Hanninen, Tampereen klassillinen lukioExpertnätverk vidgar lärlandskapetKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Annukka Suonio och Kari Hanninen, Tampereen klassillinen lukioExpertnätverk vidgar lärlandskapet Virtuell handledning av studerande sparar tidKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Studiehandledarna Marianna Sydänmaanlakka och Jussi Turunen, Sotungin lukio och etälukio, VandaVirtuell handledning av studerande sparar tidKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Studiehandledarna Marianna Sydänmaanlakka och Jussi Turunen, Sotungin lukio och etälukio, VandaVirtuell handledning av studerande sparar tidKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Studiehandledarna Marianna Sydänmaanlakka och Jussi Turunen, Sotungin lukio och etälukio, VandaVirtuell handledning av studerande sparar tidKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Studiehandledarna Marianna Sydänmaanlakka och Jussi Turunen, Sotungin lukio och etälukio, VandaVirtuell handledning av studerande sparar tid Internationellt på webbeneTwinning – europeiskt nätverk och partnerskapsprogram, Europeiska kommissionen, European Schoolnet och Utbildningsstyrelsen Sari Auramo, klasslärare och eTwinningambassadör, Ohkolan koulu, MäntsäläInternationellt på webbeneTwinning – europeiskt nätverk och partnerskapsprogram, Europeiska kommissionen, European Schoolnet och Utbildningsstyrelsen Sari Auramo, klasslärare och eTwinningambassadör, Ohkolan koulu, MäntsäläInternationellt på webbeneTwinning – europeiskt nätverk och partnerskapsprogram, Europeiska kommissionen, European Schoolnet och Utbildningsstyrelsen Sari Auramo, klasslärare och eTwinningambassadör, Ohkolan koulu, MäntsäläInternationellt på webbeneTwinning – europeiskt nätverk och partnerskapsprogram, Europeiska kommissionen, European Schoolnet och Utbildningsstyrelsen Sari Auramo, klasslärare och eTwinningambassadör, Ohkolan koulu, MäntsäläInternationellt på webben Ämnesintegrering och biståndsarbeteDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti Lindén, Foto: B. KlockarsÄmnesintegrering och biståndsarbeteDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti Lindén, Foto: B. KlockarsÄmnesintegrering och biståndsarbeteDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti Lindén, Foto: B. KlockarsÄmnesintegrering och biståndsarbeteDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti Lindén, Foto: B. KlockarsÄmnesintegrering och biståndsarbete Egna apparater och eget kunnande ökar glädjen att lära sigKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaEgna apparater och eget kunnande ökar glädjen att lära sigKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaEgna apparater och eget kunnande ökar glädjen att lära sigKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaEgna apparater och eget kunnande ökar glädjen att lära sigKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaEgna apparater och eget kunnande ökar glädjen att lära sig Mot autonomt lärandeKoordineringsprojektet för sociala medier, S:t Michel stad / Otavan Opisto Ville VenäläinenMot autonomt lärandeKoordineringsprojektet för sociala medier, S:t Michel stad / Otavan Opisto Ville VenäläinenMot autonomt lärandeKoordineringsprojektet för sociala medier, S:t Michel stad / Otavan Opisto Ville VenäläinenMot autonomt lärandeKoordineringsprojektet för sociala medier, S:t Michel stad / Otavan Opisto Ville VenäläinenMot autonomt lärande 4 Teknologins möjligheter och utmaningarKimmo Koskinen, Utbildningsstyrelsen4 Teknologins möjligheter och utmaningarKimmo Koskinen, Utbildningsstyrelsen4 Teknologins möjligheter och utmaningarKimmo Koskinen, Utbildningsstyrelsen4 Teknologins möjligheter och utmaningarKimmo Koskinen, Utbildningsstyrelsen4 Teknologins möjligheter och utmaningar Från en passiv studerande till en aktiv elevKoordineringsprojektet för sociala medier, Jyväskylä samkommun för utbildning Jarkko SairanenFrån en passiv studerande till en aktiv elevKoordineringsprojektet för sociala medier, Jyväskylä samkommun för utbildning Jarkko SairanenFrån en passiv studerande till en aktiv elevKoordineringsprojektet för sociala medier, Jyväskylä samkommun för utbildning Jarkko SairanenFrån en passiv studerande till en aktiv elevKoordineringsprojektet för sociala medier, Jyväskylä samkommun för utbildning Jarkko SairanenFrån en passiv studerande till en aktiv elev Differentiering med lärspel – lärande överalltKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Minna Kytölä, Vaajakosken koulu, JyväskyläDifferentiering med lärspel – lärande överalltKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Minna Kytölä, Vaajakosken koulu, JyväskyläDifferentiering med lärspel – lärande överalltKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Minna Kytölä, Vaajakosken koulu, JyväskyläDifferentiering med lärspel – lärande överalltKoordineringsprojektet för lärspel och virtuella världar, Konnevesi kommun Minna Kytölä, Vaajakosken koulu, JyväskyläDifferentiering med lärspel – lärande överallt Pekplattans möjligheter i lärandetDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti LindénPekplattans möjligheter i lärandetDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti LindénPekplattans möjligheter i lärandetDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti LindénPekplattans möjligheter i lärandetDet svenskspråkiga koordineringsprojektet, Karleby stad Kiti LindénPekplattans möjligheter i lärandet Loss från sladdarnaKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaLoss från sladdarnaKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaLoss från sladdarnaKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaLoss från sladdarnaKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Raisa ValtaojaLoss från sladdarna Distansmedel stöder skolgångenKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Harri Mantila, eSKO-projektet, Kurittulan koulu, Masko kommunDistansmedel stöder skolgångenKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Harri Mantila, eSKO-projektet, Kurittulan koulu, Masko kommunDistansmedel stöder skolgångenKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Harri Mantila, eSKO-projektet, Kurittulan koulu, Masko kommunDistansmedel stöder skolgångenKoordineringsprojektet för distansundervisning, Åbo stad Harri Mantila, eSKO-projektet, Kurittulan koulu, Masko kommunDistansmedel stöder skolgången Framtiden ur finländska lärares synpunktiTec – Europeiskt samprojekt för framtidens skola, European Schoolnet (EUN), Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangFramtiden ur finländska lärares synpunktiTec – Europeiskt samprojekt för framtidens skola, European Schoolnet (EUN), Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangFramtiden ur finländska lärares synpunktiTec – Europeiskt samprojekt för framtidens skola, European Schoolnet (EUN), Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangFramtiden ur finländska lärares synpunktiTec – Europeiskt samprojekt för framtidens skola, European Schoolnet (EUN), Uleåborgs universitet / Oulun normaalikoulu Pasi Kurttila och Markku LangFramtiden ur finländska lärares synpunkt Vad borde de lära sig?Koordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiVad borde de lära sig?Koordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiVad borde de lära sig?Koordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiVad borde de lära sig?Koordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Kaustby kommun Leena HietaniemiVad borde de lära sig? Att utveckla elevens förmåga till självvärdering och aktivitetKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Merja Juntunen och Jarkko Lampinen, Oppijat-projektet, Jyväskylä universitetAtt utveckla elevens förmåga till självvärdering och aktivitetKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Merja Juntunen och Jarkko Lampinen, Oppijat-projektet, Jyväskylä universitetAtt utveckla elevens förmåga till självvärdering och aktivitetKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Merja Juntunen och Jarkko Lampinen, Oppijat-projektet, Jyväskylä universitetAtt utveckla elevens förmåga till självvärdering och aktivitetKoordineringsprojektet för användning av utrustning, program och tjänster i undervisningen, Tammerfors stad Merja Juntunen och Jarkko Lampinen, Oppijat-projektet, Jyväskylä universitetAtt utveckla elevens förmåga till självvärdering och aktivitet Lärmiljöernas många ansiktenKoordineringsprojektet för sociala medier, Jyväskylä samkommun för utbildning Minna KoskinenLärmiljöernas många ansiktenKoordineringsprojektet för sociala medier, Jyväskylä samkommun för utbildning Minna KoskinenLärmiljöernas många ansiktenKoordineringsprojektet för sociala medier, Jyväskylä samkommun för utbildning Minna KoskinenLärmiljöernas många ansiktenKoordineringsprojektet för sociala medier, Jyväskylä samkommun för utbildning Minna KoskinenLärmiljöernas många ansikten Info om koordineringsprojektenInfo om koordineringsprojektenInfo om koordineringsprojektenInfo om koordineringsprojektenInfo om koordineringsprojekten Utbildningsstyrelsens tjänsterUtbildningsstyrelsens tjänsterUtbildningsstyrelsens tjänsterUtbildningsstyrelsens tjänsterUtbildningsstyrelsens tjänster Material från det svenskspråkiga koordineringsprojektetMaterial från det svenskspråkiga koordineringsprojektetMaterial från det svenskspråkiga koordineringsprojektetMaterial från det svenskspråkiga koordineringsprojektetMaterial från det svenskspråkiga koordineringsprojektet Material från eTwinningMaterial från eTwinningMaterial från eTwinningMaterial från eTwinningMaterial från eTwinning Rapporter, undersökningar, material och tjänster från de finskspråkiga koordineringsprojekten m.m.Rapporter, undersökningar, material och tjänster från de finskspråkiga koordineringsprojekten m.m.Rapporter, undersökningar, material och tjänster från de finskspråkiga koordineringsprojekten m.m.Rapporter, undersökningar, material och tjänster från de finskspråkiga koordineringsprojekten m.m.Rapporter, undersökningar, material och tjänster från de finskspråkiga koordineringsprojekten m.m. UpphovsmänUpphovsmänUpphovsmänUpphovsmänUpphovsmän BaksidanBaksidanBaksidanBaksidanBaksidan